Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-24 το σχολείο μας πραγματοποίησε δράσεις σε όλα τα τμήματα με σκοπό την υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας, τη διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού-εμπιστοσύνης και την εύρεση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών. 

Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν σε σύνολο 340 μαθητών στο Εργαστήριο Πληροφορικής, στο Αμφιθέατρο του σχολείου και τις αίθουσες διδασκαλίας.

Στις ερωτήσεις που απάντησαν γραπτώς οι μαθητές φαίνεται να εστιάζουν στον ρόλο των καθηγητών τους -είτε θετικό είτε αρνητικό- θεωρώντας ότι κάποιοι υστερούν σε σχέση με την επικοινωνιακή ικανότητα και τη διάθεσή τους να κάνουν διάλογο και να τους σεβαστούν. Κυρίως αναφέρονται στον διάλογο και την ουσιαστική επικοινωνία μαθητών-εκπαιδευτικών και τονίζουν την αξία των ομαδικών δραστηριοτήτων.

Συγκεκριμένα, στην ερώτηση που αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης του  σχολικού εκφοβισμού, τα παιδιά -στη συντριπτική τους πλειοψηφία- θεωρούν ότι πρέπει να απευθυνθούν σε έναν εκπαιδευτικό του σχολείου, τον/την Ψυχολόγο και γενικά κάποιο μεγαλύτερο. Σε ελάχιστες περιπτώσεις, και κυρίως τα μεγαλύτερα παιδιά, προτείνουν διάλογο με συμμαθητές τους.

Στα ερωτηματολόγια πολλαπλής επιλογής θεωρούν ότι υπάρχει διάθεση να λυθούν τα προβλήματα αλλά κυρίως σε θεωρητικό επίπεδο, και ότι ο μικρός αριθμός περιστατικών σχολικού εκφοβισμού αφορά κυρίως τη λεκτική βία. Τέλος, οι γραπτές απαντήσεις ανοικτού τύπου έδειξαν το κλίμα που επικρατεί στο κάθε τμήμα.

Στο σύνολό τους τα παιδιά ανταποκρίθηκαν θετικά στις δραστηριότητες και συμμετείχαν όλα στα παιχνίδια και τη συζήτηση που ακολούθησε παρ’ όλο που αρχικά ήταν διστακτικά και έκαναν διερευνητικές ερωτήσεις.

Η ομάδα σχεδιασμού και υλοποίησης των δράσεων:

Αλίκη Αργύρη, Χρυσούλα Βοσκάκη, Πηνελόπη Διαμαντάκου και Μαρία Παγκάλου

Από admin